torsdag, april 03, 2008

christers fodelsedag; vilse i costa rica;

ja som rubriken lyder fyllde christer ar i mandags, grattis! 25 ar. gammal gubbe. :D
och till hans ara tankte vi gora en liten roadtrip till. men lyckades vi forvirra oss vilse. vi hade planerat att lamna var underbara stuga och aka ner till ett stalle som heter mal pais. sagt och gjort, vi satte oss i bilen och hade rutten utstakad. "det ar bara att folja skyltarna" sa folket till oss nar vi fragade efter vagen. litet problem dock. skyltarna de syftade pa existerar inte! efter 14 missoden och atta tragedier vande vi tillbaka for att ata och diskutera situationen. vi bestamde oss for att stanna mittemellan, i samara. vi hittade ett litet trevligt hostel, som lag precis pa stranden, och drevs av tva galna tyskar. kakade lite, badade, akte och handlade ol och smirnoff ice pa burk(!) och satte oss sen for en trevlig kvall med skalande och fodelsedagsfirande!
senare pa kvallen borjade det sa klart regna?! forsta gangen under tiden vi har varit i costa rica. ett ordentligt regn som gjorde att det luktade lite svensk sommar. hemlangtan pa den? ja, tack!

dagen efter chillade vi pa beachen, kollade pa fotboll och jag ringde min bror och grattade honom pa fodelsedagen! grattis mattias! under eftermiddagen utarbetade vi planen for kvallen, den bestod av fem timmar i bil till san jose pa snirkelsnigelvagar med lastbilar och traktorer framfor en.. ganska langtrakigt! men vi tog oss fram och nu sitter vi har pa hostel pangea och, tro det eller ej, fryser! det ar nog icke mer an 18-19 grader har, det ar sa man maste ha strumpor pa sig!

imorgon gar flyget vidare till san salvador. val dar hade vi tankt hyra en bil och dra runt i landet med den. kanns som det ar det ratta alternativet. vagarna ska vara ratt bra dar och en hyrbil ar inte sa dyr heller.

nu maste jag fa min skonhetssomn! godnatt!

1 kommentar:

Anonym sa...

här såg det annorlunda ut? :D saknar du inte mig då? bara lite? jag saknar dig iafl!
3veckor och 1dag kvar nu! sen får jag krama dig igen! ja! :D:D:D <3<3<3