söndag, april 20, 2008

en vecka i paradiset;

kom till guatemala city forra fredagen(?), har jag for mig iaf, och dagen efter akte vi till en liten by som heter lanquin. dar skulle det tydligen finnas valdans haftiga grottor och naturliga swimmingpooler.

vi dok upp dar och jag foll direkt. stallet ar som hittat! en sluttning ner mot floden som sakta rinner forbi, en sluttning med trad och buskar som gor att det ser ut som att du ar i djungeln, fem-sex stugor pa palar, med palmblad till tak och med ett par baddar i varje sa att det blir sadar lite mysig stamning, ett plejs for hangmattor, vilket vi senare under veckan dopte till "hammockland", en restaurang med den godaste maten jag har atit hittills pa resan! och helt okej ol. det enda felet med detta paradis ar att internetuppkopplingen ar seg som sirap. men det kan man leva med nar allt annat ar som det ar.

grabbarna grus, johan, christer och patrik stannade i tre dagar och drog sen vidare. jag var inte klar med detta stalle sa jag stannade anda tills igar lordag, samma dag som flyget lyfte till new york. och nu sitter vi har klockan 6 par morgonen och vantar pa att fa checka in pa hostlet, om sisadar 9 timmar. blir en lang dag det har..

Inga kommentarer: