torsdag, september 25, 2008

Gnäll..

Verkar som om många tycker att diskussionen jag drog igång, den om EIS och L/L's farmaravtal, är löjlig och helt onödig och att jag bara gjorde det för att VGIF åkte ur 5an.

Så pass mycket kan jag säga att visst, hade VGIF varit kvar i 5an hade jag inte klagat lite högt och mycket, då hade jag bara muttlat lite om det. Helt klart hade jag fortfarande tyckt att avtalet är heldumt och bortom allt vad god moral gentemot andra lag heter. För det är precis vad det är.
Debatten som gick i VGIF's gästbok var gällande hur EIS och L/L hade utnyttjat avtalet. Inte fan var det några spelare från EIS med i L/L's lag i början av säsongen. Nej, det var mot slutet när det började gå kärvt för L/L som man genast kom ihåg avtalet och lånade in spelare för att klara kontraktet.

Man brukar ha ett farmaravtal för att antingen låta spelare som inte får spela i sin huvudklubb få känna på matchspel, eller för att farmarklubben inte har tillräckligt med folk. MEN!
-Inte var det för att få speltid som de här spelarna lirade i L/L. EIS har ju för tusan tre seniorlag att fylla med folk.
-Och L/L har inte precis spelarbrist, och de har heller ingen brist på kvalité bland spelarna. B-laget vann sin serie och likaså pojklaget. (Även ifall det verkar som att de gör det på att lämna in en protest, mot ett lag som dubblerat spelare.. I pojklaget! Återigen, moral: FRÅGETECKEN?!)

Om det nu finns en tredje anledning till varför detta avtal finns så vill jag gärna höra det. För annars är det bara till att säga upp det och börja göra som alla andra; spika trupperna vid övergångsfönstrena.

För övrigt möts VGIF och E/L/L på söndag i reservlagserien kl 14.00 på Widavallen. Lär bli skoj..

1 kommentar:

Anonym sa...

Håller fullständigt med dig Martin. Vi får se till att ta dem på Söndag.