onsdag, mars 25, 2009

Våffeldagen

Som ni har märkt har det inte blivit mycket till uppdatering här på den senaste tiden. Har haft lite annat för mig än att klaga på folk. Och nu när jag väl skriver så är det mest för att jag börjar få lite abstinens, inget allvarligt gnällande..


Idag är det våffeldagen och självklart ska det firas med ljus och tårta, eller åtminstone med våfflor och grädde! Mikaela gjorde chokladvåfflor dagen till ära och eftersom Mattias F saknar ett ordentligt järn, (våffel-, inte öl) så fick han en inbjudan till vårt krypin. Våfflorna slank ner en efter en, så pass att man skämdes lite. Ett löppass får det bli för att minimera skadorna.


Notis: Köp aldrig verktyg från IKEA, speciellt inte golvläggningsverktyg. Har tagit sönder alltför många golvbitar för att det ska vara värt det låga priset.


Som alla vid det här laget vet så blir det inget varsel på ITT, vilket självklart känns skönt. Nu hade det väl spelat kvitta för mig om beslutet hade blivit tvärtom, eftersom jag i förra veckan ansökte om tjänstledighet för studier. Förhoppningsvis godkänner de min ansökan, (varför inte i tider som dessa?) och till sommaren får man då se till att leta studenlägenhet i Göteborg. Spännande..


Nu börjar äntligen lägenheten arta sig här borta. Sista biten på golvet i sovrummet+golvlister är det som fattas just nu för att jag ska utropa seger. Men senast till helgen lär det bli avklarat.


Gräsmatch i helgen! Tur att man har ett par sprillans nya skor med skruvdobb! Felet som blev rätt, starring Niklas Lundmark. Norra Tång, watch out!


Bild: vafflor.se

Inga kommentarer: