måndag, juni 18, 2007

Saknar Mikaela.

Jättemycket! Har sovit ute i Förlångsö nu i två nätter. Och man är ju van vid att sötnosen sover jämte en när man är där. Men nu var det inte så. :( Saknar dig Mikaela! <3 Handla saker till dig själv nu! :) Det är det man ska göra när man är i USA och har pengar över. ;)

I lördags var det lite av ett derby då Gullabo SK tog emot Vissefjärda GoIF. Det blev en riktigt härlig match till slut! Iaf om man är GIFsupporter. På uppvärmningen kände jag mig riktigt jäkla kass, hostade slem och snor hela tiden och hade förbaskat ont i huvet. Men efter ett par painkillers och lite rensande av luftvägarna var jag redo för spel. Regnet hängde i luften och mattan var nyklippt. Ganska bra matta faktiskt. Inte sönderbränd som många andra är just nu.
Matchen var böljande i första halvlek och GSK hade ett par chanser och även Vissefjärda. GSK koncentrerade sig på att slå vända spelet med crossbollar bakom våra ytterbackar och lyckades ganska bra med det, men ingen kom förbi Jon på högerbacken. Han stängde sin kant totalt. Efter en långboll av TJ och en läcker chipp över en utrusande målvakt stog det 0-1. Sen tryckte vi på och hade chans till både 2-0 och 3-0, Carla hade en nick från nästan en meters håll som gick i marken och sen över(!), men målen uteblev. Istället kvitterade GSK efter en markeringsmiss på hörna. Jag fick göra minst en kvalificerad räddning i första halvlek. Ett skott kom ifrån Jimpa som vände och vred innan han avlossade kanonen. Jag var skymd men lyckades reflexrädda till hörna. Kort därefter vet jag inte vad jag höll på med. Ett skott kom från GSK's duktige högerytter Fredde Svensson. Ett skott som jag nog borde ha plockat in men istället bara föste i ribban och sen till hörna. Plockade ner en del inlägg men var alldeles för snabb med att sätta igång spelet. Måste ta det lugnare! Fick iväg en riktigt lång utspark till Jonas som bröt igenom men blev nerdragen. Misstänkt domarmiss.

Andra halvlek startade GSK i ett rasande tempo. Vi sprang mest runt som vilsna höns. Och visst, både 2-1 och 3-1 kom inom loppet av 10 minuter. Vid 2-1 ryckte Fredde förbi Micke Johan på vår vänsterkant och slog in bollen mot första stolpen. Där kom Jimpa(?) inlöpande och fick en tå på den. Jag räddade första skottet men returen studsade rakt på honom och in i mål. 3-1 kom efter en missbedömning av mig. En lyftning över vår backlinje och jag tänkte gå ut och ta den, deras forward var före mig och fick en tånagel på den och petade enkelt förbi mig. För enkelt.

Men vad gjorde väl det! Efter GSK ökat på till 3-1 kom en döperiod och inte mycket hände. Tills alltid lika farlige Jonas fick en boll på fötterna. Han hittade inhopparen Daniel Nicklasson som fint väggpassade tillbaka och Jonas stänkte dit den i bortre. 3-2. GSK hade gått ner sig och vi gjorde nu allt för att få in 3-3. Och det kom! Rantanen fick bollen i vänstra delen av GSK's straffområde och med en fin boll hittade han TJ's panna. 3-3. Det återstod nu ca 10 minuter av matchen. Därefter följde ett böljande spel då båda lagen försökte få in det avgörande målet. Det skulle komma.. För Vissefjärda. GSK's mittback slog en alldeles för lös hemåtpass som Jonas var kvick att hugga på. Han lyfte retfullt bollen över GSK's målvakt återigen och placerade in 3-4!
En skön seger! Inte ofta man vinner när man släpper in 3 mål. Riktigt starkt gjort av oss! Vi visade prov på moral och stog upp även när det gick emot oss. Plusbetyg till Jon som spelade fläckfritt, Jonas för de 3 målen och Daniel som stog för ett piggt inhopp. I GSK utmärkte sig Fredrik Svensson på högerkanten och Jim Lysell.

1 kommentar:

Anonym sa...

mikaela saknar dig också! jättemkt! men det e bara 93dagar kvar nu! :D jag e inte bra på att köpa saker till mig, slutar ju bara med att jag köper till andra