torsdag, juni 21, 2007

VGoIF - SSG 3-2

Härligt med uddamålsseger igen! Fast matchen var ingen höjdare om man säger så. Det gick illa för mig personligen nämligen. Jag var med i cirka 20 (?) minuter innan jag svimmade. Hallå? Svimmade, det har folk inte gjort sen 30-talet. Iaf så bara svartnade det för ögonen på mig och jag föll ihop. Sen vaknade jag av att folk var runt mig och matade mig med sockerbitar. Det var en upplevelse..
Tillbaka till matchen. Vi startade jäkligt bra med ett mål inne men tyvärr bortdömt för offside och ett par tre ytterliggare chanser. Rullade bollen längs backen, spelade ut SSG. Crossade och hittade fina ytor. Mange hade en dubbelchans men bolluslingen ville inte in. Därför kom SSG's mål som en kalldusch. Deras mittfältare, har ingen aning om vad någon heter i SSG, löpte med boll längs vår vänsterkant. Micke avvaktade, antagligen till följd av att han inte hade något understöd, SSG-spelaren bröt in och tänkte slå in bollen. Bollen studsade på en tuva och han fick en nedrans snedträff som jag inte var beredd på för fem öre. Bollen gick via mina fingertoppar in i mål. Måste sett riktigt konstigt ut från sidan av plan. Sedan kom svimningsincidenten och jag utgick. Plutten ersatte. Luften hade gått ur VGoIF totalt efter målet och sedan kom även 0-2 efter slarvigt spel.

Mitt minne är inte hundraprocentigt men jag tror att både 1-2 och 2-2 kom i första halvlek. Spelet ändrades och VGoIF började hitta tillbaka till hur vi spelat i öppningen av matchen. 1-2 kom efter att Jonas legat högt upp i press och snott åt sig bollen och retfullt rullat in bollen. 2-2 efter fint spel längs högerkanten, bollen kom in i straffområdet och både Mange och Jonas släppte bollen läckert vidare till Thomas som bara hade att placera in bollen bakom målvakten.
Efter att första halvlek avslutats på ett så pass bra sätt trodde nog många att andra halvlek skulle bli en riktigt rolig tillställning. Det blev precis tvärtom. Vi sa att vi skulle inte låta SSG få några långbollar att löpa på utan skulle stänga deras forwards effektivt, men så blev det inte. Backlinjen stod inte upp utan bara avvaktade och föll och lät gång på gång SSG få både tid och yta till att göra något av. TJ och Bamse slet och jobbade på mitten men hade inte mycket boll utan fick mest jaga. Bollen var knappt på någon av planhalvorna någon längre tid utan det var mest tjongande och kamp från båda sidor. Sedan kom äntligen 3-2 målet. Jon slog in bollen från högerkanten, Jonas nickade ner och där stod Chrille och tryckte in bollen i nätmaskorna. Snyggt? Ja. Rättvist? Nja. Härligt? JA! Plus utgår efter gårdagens match till Jon, som återigen visade att han är bra ytterbacksmaterial, Carla för hans spel, eget och samspelet med Jon, i första halvlek och måltjuven Jonas. Fanns toppar i SSG också men kan inga namn, målvakten var en sådan.
Andra uddamålssegern på kort tid, tredje om man räknar b-lagets mot GSK, och det känns riktigt bra stundtals. Men vi måste bli aggressivare i vårt försvarsspel och inte låta motståndare få så mycket yta och tid utan måste upp i rygg på dem när de är felvända och kanske smälla på lite hårdare och ta en frispark eller två extra. Ett gult kort har ingen dött av..

1 kommentar:

Anonym sa...

bla bla...skittrist...:D