söndag, mars 16, 2008

cuzco, motocross, machu picchu!

har nu varit har i cuzco i nastan en vecka. vadret har varit riktigt uselt. forutom idag. idag skiner solen och det ar 30 grader plus och allt ar prima ballerina! ps. idag ar det palmsondagen! och gissa om de firar det har i peru! ett stort jekla tag med folk gick runt hela stan och hittan och dittan. massvis med inka-figurer har det gatt runt har idag ocksa, vad de nu har med palmsondagen att gora..

motocross var det. ja vi var ute och korde en svang, forsta gangen for mig, pa ett par motorcyklar som vi hyrde. de kravde inget mc-kort utan bara ett vanligt korkort. det tog ungefar en halvtimme for mig att lara mig och sen var det bara att gasa! sa nu har jag kort motorcykel i anderna. check! facit vid dagens slut var en hund, en hona och ett x antal fjarilar..

pisaq, ollantaytambo och machu picchu var riktigt haftiga stallen! inkaruiner pa de forsta stallena och "the lost city of the inkas" det tredje. det var sa maffigt och haftigt sa det gar inte att beskriva! jag maste hitta ett stalle dar jag kan ladda upp bilder sa ni kan fa se! vi gick upp pa ett berg i narheten som hette wayna picchu, det skulle enligt guiden ta en timme med "turistfart" och en kvart med "inkafart", vi gjorde det pa 25 min sa vi var ratt nojda! :D

nu ska jag ga och kaka lite mat i det har landet! tjao!

2 kommentarer:

Anonym sa...

en hona?vadå för hon?sluta leta kvinnor hela tiden:D

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.