onsdag, juni 17, 2009

Bitterljuv seger

Igår bärgades en riktigt härlig 1-0-seger. Trots att vi var en man kort under stort sett hela andra halvleken så klarade vi av att spela klokt och behärskat och vinna matchen. Tycker att Marco och Lundmark gör ett riktigt bra jobb på topp och igår var det Marco som avgjorde matchen och VGIF gjorde ett litet ryck i tabellen.

Finland - England i Halmstad var en trevlig tillställning. Om man bortser från att England var totalt värdelösa, de två personerna som lyckades ta sig in på plan och att Brunni lyckades ta sönder bilen..

Men det var i egna ögon en bitterljuv seger. Idag har jag spenderat sju timmar i Landstingets händer och frisläpptes till slut med ett gips på vänster hand. Jag lyckades igår med bedriften att bryta mitt lillfinger när jag försökte rädda en boll från att gå till hörna. Fråga mig inte hur det gick till för det har jag ingen aning om. Det jag vet är att jag vaknade i morse med en ordentligt svullen och blå hand. Och tydligen ett brutet finger..

Brunnis missöde var inte så farligt. Mest roligt. Finnarna på läktarna var också roliga! Det var ett jävla tryck på Örjans Vall i måndags. Men det brukar det ju också vara även till vardags då Hallands stolthet spelar där.

Brutna fingrar till trots så tycker jag att VGIF nu visar upp ett imponerande register. Vi lyckas inte bara vinna när vi spelar kalasfotboll (Johansfors borta, S:t Sigfrid hemma), vi klarar av att vinna när vi spelar dåligt (Flerohopp borta), när vi är en man mer (Kosta borta) och vi vinner när vi är en man kort (Lenhovda hemma). Nu är det tio dagars uppehåll för VGIF's del och nästa tisdag vet vi hur många poäng vi har ner till övriga lag då de andra lagen fullbordar omgång 10.

Nu är det dags att ladda för U21 och Sverige - Italien. Självklart ser jag matchen på plats i Helsingborg och stannar sen över helgen för att fira midsommar på den härliga västkusten. Ska bli skönt att slippa det gamla vanliga köret med Köpingsvik i år. Kanske blir det en återkomst nästa år?

För övrigt: Johansfors fick stryk mot ett lag som spelade 0-0 mot Bodabruk. Förstår inte hur den ekvationen går ihop..

Inga kommentarer: