torsdag, juni 11, 2009

Miljöpartiet de Gröna

Efter 7 veckors nattarbete känns det skönt att ha gått ner till två-skift igen. Visserligen blir det ingen fotbollsträning på kvällsveckorna men man får åtminstone se solen om dagarna. Denna årstiden är det kanske inte så farligt att jobba natt, men i december, fy fan för att gå och harva i mörkret. Om man har tur får man kanske se lite solljus när man har gått upp ur sängen runt tre, men oftast hinner det bli beckmörkt då också. Det kan inte vara nyttigt att jobba så.

Enbart två veckor till semestern!! Fy fan vad gött!

Min röst visade sig vara delad med många andra i valet till Europa-parlamentet, Miljöpartiet ökade lavinartat och klättrade upp över 10%. Carl Schlyter är EU-kritisk och solidarisk mot arbetarna och facket. En bra kombination enligt mig. Nu får vi hoppas att alla lobbyister och "brysselgubbar" kan få sig lite utmaning och faktiskt börjar jobba och börjar göra lite nytta med tanke på de höga lönerna dem har.

Piratpartiet var en annan vinnare i helgen. 7% av rösterna bådar gott för oss.. ehm*host*, de som fildelar.

Match mot Kosta IF imorn och en enkel seger på pappret. Förhoppningsvis även på planen! Lite skadebekymmer och en del sjuklingar i laget har tvingat till ett par ändringar i startelvan. Men det ser ändå bra ut på det stora hela. Jag säger som Ralf Edström: "Allt under 5-0 är underkänt."

När Markku Ahonen i dessa kristider fyller sin blogg med roliga historier så får väl jag göra detsamma.
Först originalet till Ahonens skämt. George Best när han var i sitt esse.

"Jag spenderade 90% av mina pengar på kvinnor och sprit. Resten slösade jag upp."

Sen ytterliggare en från denne store lille man.

"1969 gav jag upp kvinnor och sprit. Det var de värsta 20 minuterna i mitt liv."


Miljöpartiet de Gröna

Inga kommentarer: