lördag, maj 26, 2007

Match idag

Men det gick inget vidare. Jag spelade trots att jag varit totalt nersjukad under veckan. Hade inga febertendenser iaf så det var nog inte så farligt. Dock så var de lite sura på mig på apoteket när jag var där och frågade om något uppiggande så jag kunde spela imorn (läs idag). De sa att jag fick skylla mig själv om något hände. :) Men det gör det inte. Jag är He-Man. Matchen var det ja. Pöh. Värdelöst. 5-0 fick vi stryk med. Jag tar på mig ett av målen. Ett inlägg som jag borde plockat. Annars var det, kanske inte slumpmål, men tråkiga mål, som lika gärna hade kunnat gå utanför som i. En straff. Okej, den var rättdömd men domaren gör ju bort sig totalt! Dömer straff till Glömminge för hands, men missar 5 (!) solklara handsfrisparkssituationer i första halvlek, som han borde dömt till vår fördel. Jag menar, kan man dömma straff för det borde man ju kunna dömma en fjutten frispark. Men icke sa domaren, inte en enda. Mycket märkligt. Annars skötte han sig bra.

Som sagt, 1-0 målet var en straff. 2-0 ett mycket konstigt mål. De har en hörna som de slår lågt på första stolpen. Jag står bakom en del folk, bollen går längs med sidlinjen och Jonas skriker släpp och Bamse släpper bollen. Den studsar i stolpen och går ut till deras spelare som står helt ensam och jag slänger mig ut för att täcka men han lyckas få den under mig på något märkligt sätt. 3-0 målet tar jag på mig. Ett inlägg på första stolpen som jag borde gått ut och tagit, istället hamnar jag på mellanhand och deras kille kan enkelt stöta in den. 4-0 efter att Glömminge fått en man utvisad. Kajen väggspelar sig fram och avslutar med en retfull lyftning mellan min arm och kropp då jag slänger mig fram för att täcka. 5-0 efter ett misslyckat pass av Tobbe. Deras duktige yttermittfältare Arnbacken snor åt sig bollen och avancerar inåt, han lyfter bollen över Tobbe, jag kommer ut och får undan den men inte tillräckligt. Bollen studsar fram till deras forward som enkelt lägger in den i mål. Ett bottennapp från vår sida, men Glömminge ska ses som klara seriefavoriter. De spelade bra men det blev kanske lite väl många mål.

Mikaela är söt. Hon kommer hem om 116 dagar. Och hon tror att hon har gjort vildare saker än mig. Pöh.

Inga kommentarer: