lördag, maj 19, 2007

Vinst!

Vi vann med 1-0 och gjorde en bra kämpainsats. Blev nerpressade i början av både första och andra halvlek men började sedan rulla boll riktigt bra och fick till slut in ett mål. Jonas Svensson målskytt, eller målnickare, efter fint inlägg av Johan "Hobas" Johnsson. Jonas slog första passen ut till Hobas och fullföljde sedan med att sätta dit bollen. Ett skolboksexempel helt enkelt.
Gick bra för mig med, första nollan för året är alltid lika skön, och jag tycker att jag dominerade mitt straffområde och visade vem som skulle ha bollen. Fick inga direkta avslut på mig, Gullaboås duktige innermittfältare Blennborg hade ett skott i stolpen i första och sedan Dennis Lind ett precis utanför bortre stolpen i andra, ytterliggare ett skott smet förbi bortre stolpen minns dock inte vem som sköt. Tappade två bollar men det blev inga farligheter, skyller på regnet och den nyklippta mattan, idiotiskt att klippa en timme innan match, men jag ska såklart ha båda bollarna egentligen. Blev mycket långbollar och inlägg som jag fick gå ut och ta och plocka ner och visa vems de var. Visa pondus helt enkelt. Avslutar med att ge hela laget beröm efter en riktigt bra genomförd match.

Nu blir det slappe framför tv och kanske en hamburgertallrik från Thinas.

Inga kommentarer: