måndag, april 13, 2009

NHL 09

Jag trotsade min svåra förkylning och masade mig ner till KGP för att där se seriekonkurenten JIF få storstryk av L/L med 5-1. Och det var inte mycket snack om saken. Enda ljusglimten i JIF var Oskar Ahlström på topp. Att han blev utbytt när han skapade som mest och var inne i matchen kan knappast klassas som ett genidrag av Lasse "Mourinho".

Har spenderat hela dagen, förutom två timmar, i soffan, vid tvn med en tv-spelsdosa i handen och spelat NHL 09. Och nu jäklar börjar jag komma in i det. Be a Pro är ett jäkla härligt spelläge!

Vore det inte kul att spela en turnering utomhus till sommaren eller hösten? Typ som Allsbocupen och Swedbank Cup, fast 11 man och full plan, 2x25 min och deltagare är så klart kommunlagen + de utomstående lagen som vågar!

Kanske kan man döpa turneringen och bucklan till Ahonen Cup. Så att mannen får något att glädjas över mitt i sommaren menar jag, för Bodabruk lär inte strö jubel kring sig.





Inga kommentarer: