fredag, april 10, 2009

Träningsvärk

Uppladdningen inför Vasaloppet 2010 har nu börjat. Stakade 20 km igår. Gick ganska bra men lite för lätt eftersom jag åkte inlines. Får dra åt skruvarna på hjulen så det blir lite mer realistiskt motstånd. Men först måste man få in tekniken ordentligt. Tycker det går bra men det kanske ser rent förjävligt ut..


Robert Laul har alltid rätt.


Något som spökar för mig, förutom dagens träningsvärk, är min hälsena. Jag har inte kunnat springa ordentligt på tre veckor nu. Hälsenan bara värker och det är någon mystisk vätska i foten. Förmodligen bara en inflammation men den vägrar ge med sig. Så jag har inte spelat mer än två matcher på försäsongen och ska försöka vila mig i form nu.


TAIF fick stryk igår så Örebro knep den allsvenska platsen. Lider med supportrarna, och lite extra extra extra mycket lider jag med Pontus och Danne som åkte hela vägen upp till Haparanda med tåg. Tung hemresa..


Träningsmatch idag, Torsås - VGIF. Ska bli intressant att se hur det går mot lite tuffare motstånd. Men med ett lite skadeskjutet lag ska man inte ställa för höga krav. Bulan har ont och känner sig hängig och Johan M tränade inte igår pga av sjukdom. Två viktiga kuggar som kanske inte kan prestera 100% idag.


Nu blir det nog studier i Växjö istället.. Att jag aldrig kan bestämma mig.


Inga kommentarer: