onsdag, april 15, 2009

Snart seriepremiär

Nu börjar det närma sig första matchen i division 6 Emmaboda. Fredag den 24 april är det avspark mot Alsjöholm. Denna säsong kommer att bli en mycket intressant säsong, ur alla synvinklar och med alla mått mätt. Kommer Real Johansfors att lyckas med sitt värvade lag? Kommer Boda vinna över Örsjö i år igen? Kommer VGIF palla för favorittrycket?

Sjuk som man är så dröjer det innan man orkar ta sig ur sängen, men framåt niotiden när jag fick syn på tidningen kom jag på att Ahonen har skrytit i ett par veckors tid om hans medverkan i Bollkallen. Så jag var självklart tvungen att se vad han hade att säga..

Såg ni Chelsea - Liverpool igår? Helt sjuk match! Synd bara att det var Chelsea som klarade sig vidare, hade varit riktigt roligt att se Liverpool ånga på i Europa som bara de kan. Också synd att Gerrard inte kunde spela, han hade gjort mycket för Liverpool i en sån här match. Han har det där jävla anammat och har en vinnarskalle som inte är av denna värld. Jag gillar Stevie G skarpt som fotbollsspelare..

..och hur besviken blev jag inte när jag bara såg nån broder Elm och Shrek? Men när jag gnuggat sömnen ur ögonen såg jag åter klart. Det var ju DAVID Elm och Shrek som var avbildade.

Tror fortfarande att det skulle vara intressant att spela en utomhusturnerning på fullplan, likt ungdomsturneringen Elitfönster Cup om någon minns den? Tror faktiskt inte att det skulle synas att det skiljer tre divisioner mellan EIS och VGIF, eller EIS och L/L. Spela alla matcherna under en helg på IP eller någonstans i kommunen och göra ett jäkla spektakel av det hela. Lär bli en hel del liv runt planen också..

Skämt åsido så får man väl hoppas att det inte blir som Ahonen och Elm säger om kommunfotbollen om 10 år. Att enbart Vissefjärda, Emmaboda och Johansfors kommer finnas kvar. En kommun med bara tre fotbollslag är inget roligt.

För övrigt: Kanske något för Yzerman?



Markku Ahonen?

Bild: reelmovienews.com

Inga kommentarer: