onsdag, december 17, 2008

Irish Blood, English Heart

Datorn i knät, katterna jämte, Simpsons på tv, två mackor ett glas mjölk. Aah, det är skönt att ta det lugnt ibland. Särskilt nu när det är hektiskt på jobbet. Som jag sagt tidigare så kan jag inte riktigt vara i produktionen med min hand utan nu hjälper jag till med produktionsteknik istället. Och det händer en hel del på ITT för tillfället. Nya projekt här och lite där.

Sen måste man ju försöka jobba in så mycket tid man bara kan nu denna sista vecka innan ledigheten. För efter nyåret blir det inte mycket jobb. ITT drar ner till fyradagarsvecka och vi måste ta ledigt och ta ut lite semester/komptid/flextid. Kan verka sjysst av företaget att låta folket ta ledigt istället för att ge oss sparken, men jag vet inte riktigt.. Ett försök att köpa lite tid och slippa göra sig av med god kompetens och tvingas till dyra upplärningar när finansläget väl vänder.

Nu verkar det som att det löser sig kring träningsläger för VGIF. Vi siktar på Köpemhamn. Är bara ett par skogsplanteringar mellan oss och målet.

Morrissey till Sverige nästa sommar. Book it!

Såg ett klipp på aftonbladet.se om en amerikan som döpt sin son till Adolf Hitler Campbell, idiotförklarade folk som sa att nazisterna utrotade judar under 40-talet och funderade på att flytta till Tyskland eftersom att ingen bagare ville göra en födelsedagstårta till hans främlingsfíentliga son. "Vart är världen på väg när inte ens lille Adolf kan få en tårta med sitt namn på?" frågade han sig.

Ja, inte fan vet ja. Men det är nog något man får förvänta sig när man döper sin son efter en diktator.

1 kommentar:

Anonym sa...

de anda barnen hette ju typ arisk renhet och himler, och så hade det hakkors överallt. "nej vi är inte nazister" jag förstår inte om du är ironisk eller vad, men jag tycker inte man ska döpa ett barn efter en sådan man. han må ha varit bra på att övertyga, men inte snäll! å snäll ska man vara!