torsdag, december 11, 2008

Nu har jag inte haft gips i ens en vecka och redan driver det mig till vansinne! Jubelåsnorna som gipsade handen på mig sträckte inte ut handleden ordentligt så den är lite smått böjd inuti gipset. Och jag håller på att bli galen på det, för särskilt bekvämt är det inte!

För att tänka på annat tittade jag på norska dolda kameran och knäckte mig av skratt ett par gånger.

Precis som Mange B skriver så kan jag ju inte skylla på fingret ifall jag skulle råka släppa in ett mål. Men sannolikheten för att en boll går förbi mig är väldigt liten, och skulle det hända så är det självklart backarnas fel. Det är det första man får lära sig som målvakt, det är aldrig ditt fel, det är de där förbannade backarna som inte fått bort bollen i förstaläget. Eller så är det mittfältarna som passat fel eller anfallarna som inte börjat pressa i tid. Men målvaktens fel? Nej nej..

Har inte varit på jobbet än eftersom det gör lite mer ont i handen än vad jag hade trott. Men imorn måste jag ju ändå dit, det är ju julbord imornkväll!

I eftermiddag blir det Kalmar för att kika på lite julklappar, Roman och jag var där i tisdags, men vi lyckades inte hitta så mycket. Jag vågar nästan påstå att Julklappsletargenen hamnade i Mikaela istället, hon är mästare på det. Så idag hoppas jag att lite fler klappar ska vara färdighandlade.

Sitter just nu och tittar på curling. Det är märkligt hur en så simpel sport kan vara så fascinerande. Satt och tittade igår också, kunde knappt slita mig.

Härlig vinst igår för de svenska handbollsdamerna, 24-23 efter en tuff match mot Makedonien, domarna, publiken och förinspelade busvisslingar(?). Det sistnämnda ägnade TV4 hela 8 minuter åt att reda ut i gårdagens sportsändning..? Hjärnan bakom inslaget är säkerligen Patrick "i-mina-ögon-är-jag-coolast-i-världen" Ekwall.

1 kommentar:

Anonym sa...

Du menar att vi lämnat vår tradition att handla julklappar tillsammans? Då kan vi ju inte utse någon "årets julklapp"!