onsdag, december 31, 2008

Rödvit halsduk!

Snart går 2008 över till 2009.. Och snart går jag över 100kg-gränsen igen. Känns det som åtminstone, för fy f-n vad julmat det har ätits den sista tiden. Julbord med jobbet, med räddningstjänsten, hos mor, hos svärfar och hos svärmor. Och det räcker inte där heller för idag är det som alla vet nyårsafton och då är det någon som har fått för sig att man ska äta mycket och dyrt även då. Bådar inte gott.

Men Mikaela har lovat att tvinga ut mig på en promenad nu efter dagens Tour de Ski-pass. Tur att jag har en sambo med blåslampa här hemma som kan sätta fart på mig när jag sackar lite.

Nu har det gått tre och en halv vecka efter operationen av mitt finger och jag har redan hunnit med att jobba och att vara med på uttryckning. Det värker inte längre i fingret, vilket är skönt, utan nu handlar det om att inte sträcka ut det till max och ta sönder det komplicerade nätverk av senor som har byggts upp. Enkelt förklarat tog kirurgen en sena från yttersta leden av fingret, borrade ett hål i mellanbenet och drog senan därigenom och knöt en råbandsknop. Den avancerade versionen har jag inte fått förklarad för mig, tur är väl det.

Blev som sagt av med gipset efter två veckor och nu har jag en liten plastbit över fingret som ska hindra det från att översträckas. Denna lilla fina plastbit, som är ett tekniskt underverk, ska jag ha på mig i tio veckor. Blir alltså en fin solbränna efter den. För jag misstänker att solen i karibiska havet tar rätt bra.

Swedbank Cup till helgen, läktarplats för mig, kan vara bra med tanke på att min dagsform är ljusår bakom Magnussons. Han har övertygat i målet på träningarna nu och jag får verkligen passa mig till våren. Kan bli så att jag får fortsätta karriären någon annanstans. I en mindre renomerad förening som L/L eller Johansfors IF. Huvaligen, man får rysningar.

Självklart vill man se så många VGIF-halsdukar som möjligt på läktaren till helgen!

Finanskris? Eller bara masspsykos? För visst är det så att folk blir som tokiga när de hör ordet finanskris nu för tiden. "Åh nej, nu kan jag inte köpa ny bil, ny tv, eller renovera huset" tänker man när man sittar och tittar på nyheterna. Och genom att folk inte handlar så går affärer och industrier med mindre vinst och tvingas säga upp folk. Folk som då inte får pengar att handla för och allt blir till en stor jävla snöboll som bara drar med sig mer och mer folk i rullningen nerför backen. Men är det inte så att det är precis just nu som man ska handla? Priserna på bilen och tvn går ner och byggbranschen skriker ju efter jobb så du kan nog till och med få hela huset renoverat för en spottstyver. Passar ju perfekt för oss som ska flytta till ny lägenhet och göra om massvis där. Vi handlar billigare färg, billigare golv, m.m och får om vi vill anlita någon till att göra allt jobb och sen dra av halva kostnaden för det. Låter som en bra deal.

Det som kan vända hela den här karusellen är att folk börjar handla och köpa igen och får affärerna att gå bra igen. Så ut och handla på mellandagsrean med dig!

2 kommentarer:

Anonym sa...

jag handlar som aldrig förr:)

Anonym sa...

Tyvärr Martin så lär du inte peta kommunens bästa målis Axel Karlsson i JIF så ska du flytta på dig så blir det blaget L/L