tisdag, december 09, 2008

Vänsterhänt på äldre dar?

Jag vet att när min farfar gick i skolan blev han tvingad att skriva med högerhanden, trots att han var vänsterhänt. Idag kan han skriva och skruva och göra allt möjligt med bägge händerna. Det är något sådant jag satsar på nu. För högerhanden kan jag inte använda på ett par veckor. Den är fint inpacketerad i gips och bandage. Och inklämt bakom två andra fingrar ligger det lilla lillfingret som är boven bakom det hela. Har ingen känsel i fingret när jag tar på det, men trots det så dunkar det värre i fingret än i en 240 en fredagkväll.

Men nu så ska jag väl förhoppningsvis slippa använda två rullar tejp i veckan för att få fingret att vara still. Lite synd är ju att jag missar inomhuscupen i Emmaboda nu i januari. Nybro Open är jag ju också borta, men det är ju pga Karibien-/Usa-resa och den har varit planerad en längre tid.

Nehe, nu får man bli pappersvändare i ett par veckors tid. Först ska gipset vara på i två veckor och sen ska jag få en skena som ska förhindra att fingret böjs bakåt. Den ska jag ha i åtta veckor. Så tio veckor är man borta från fotbollen. Eller iaf målet. För mittback, det är min naturliga position. Åtminstone i VGIF's B-lag.

Ikväll blir det till att skriva på kontraktet till nya lägenheten. Känns skönt att flytta bort från gettot här. Visserligen hamnar vi bara 500 meter bort, men det känns längre än så.

Fick besök av min trevlige kusin Jocke i lördags. Han beklagade sig över att han hade gått upp vid halv sex. På kvällen. -Försök inte få några sympatier här inte sa jag, jag har jobbat åtta timmar idag, medan du bara har legat och latat dig. "Ja men jag är ju bakfull också, så lite synd är det om mig."

Inte ett dugg!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Vad ska du nu skylla på när jag gör mål på dig, inte fingret iallafall!

Anonym sa...

Vad exakt kommer bli dina nya arbetsuppgifter?:)

Anonym sa...

Magnus B//

Du gör ju aldrig mål ändå, så långt kommer du aldrig innan du blir skadad =)

Anonym sa...

Jodå Lundmark, jag vilar ju upp mig nu.....