lördag, december 06, 2008

Sitter och kikar på reprisen av Roomservice. Johnny och Mattias är hemma hos Rami Shaaban och jag måste bara säga att skönare kille får man leta efter. Lugn och avslappnad och riktigt trevlig och han har aldrig långt till en knisvkarp kommentar. Nae, hans sociala egenskaper gör honom till Nr 1 i svenska landslaget hädanefter. Punkt.

Inredningsprogram överhuvudtaget rullar mycket i tvn här hemma just nu. Nu när flytten börjar närma sig så har vi ett par saker att ta tag i i nya lägenheten. Nytt golv i ett par rum och ommålning står på listan. Även ett nytt kök skulle vara nice, men det får nog vänta lite. Man är ju inte gjord av cash.

Matchvikten börjar närma sig, 88 kilogram på vågen nu. Ändå får man en känga av Mikaela som säger att jag ser ut som Rolf Lassgård. Suck, jag som tyckte det var mer George Clooney över mig.




Idag tog jag äntligen mod till mig och startade upp mitt PS3. Men det lilla uns av hopp jag hade för att den skulle fungera, försvann snabbt när hela maskinen fick halsbränna och hostade till fyra gånger innan det till slut dödsrosslade och stängdes ner. Snyft.

Imorn blir det till att åka upp till Motala och hälsa på Linnea. Eller ja, jag utnyttjar hennes lägenhet och sover i den imornnatt istället för att köra upp tidigt måndagmorgon. Och hälsar så klart på henne samtidigt. Fast hon åker snålskjuts med oss från Nybro istället för att ta tåget, så vi ses ju redan där..? Äh, va fan, ni fattar..

På måndag är det alltså dags för operation. Fingret ska rätas ut och bli lite mer som ett vanligt finger, senor ska användas som snören och knytas hit och dit, det lät riktigt komplicerat. Men man får lita till att det blir bra, och det har jag inga tvivel på. Svensk sjukvård=bäst.

Inga kommentarer: