fredag, maj 15, 2009

Efter en härligt solig dag i Kalmar och Lenhovda med Mikaela och Niklas är jag nu åter hemma i Emmaboda. Mycket stod på inköpslistan inför storstadsbesöket, bland annat en kostym, då mitt nuvarande exemplar har blivit för stort(!). Efter lite mat på favoritrestaurangen IKEA så blev det ett par timmars strosande i stan och butiker hit och dit.

Bara lugn Markku, mig knäcker du inte så lätt. Jag har bara inte riktigt känt att det finns så mycket att skriva om matchen Boda-VGIF. Har stor respekt för Jocke Linder och grabbarna i Boda som kämpar på trots de skrala framgångarna.

Även ett par arbetsbyxor inhandlades. Detta eftersom man tydligen inte får vistas på offentliga platser i ett par blåa byxor från ett lokalt icke namngivet företag..

Mitt bästa inköp för dagen blev en sprillans ny rakapparat. Med tanke på att det lär dröja tills min ansiktsbehåring faller så tänkte jag att det är lika bra att slå på stort och investera i en riktigt kraftfull och kompetent maskin som klarar att tugga sig igenom den röda massan.

Efter Kalmar-besöket begav vi oss till metropolen Lenhovda för att agera chefsscouter á la Hasse Backe. Lenhovda mötte Skruv, och inför matchen var det tufft snack om vilka som skulle hänga på VGIF i toppen. Efter så vet jag inte vad det pratades om.. För någon fotbollsmatch såg jag inte röken av? Det såg mest ut som ett gäng gubbar på en gräsmatta som tävlade om vem som kunde sparka en boll högst och gnälla mest på domaren. Jag hoppas verkligen att det ser bättre ut när VGIF spelar, för om det inte gör det så skäms jag.. Skäms.

Vissefjärda har sin alldeles egna lille finne, Chrille Rantanen, som har lovat att gå till Boda och överlämna en flaska whisky om Bodabruk lyckas ta 1 poäng mot VGIF i år. Vi ska göra allt som står i vår makt för att bespara Chrille från detta lidande.

Nu är det dags för en sista nattmacka och lite tv-tittande, sen blir det sängen och lite vila inför morgondagens tuffa match mot Boda. Tuff som i hård och ful..

5 kommentarer:

Niklas sa...

"Spelare 1: Vad gör du här? (lite upprörd)
Spelare 2: Tänkte att du kunde slå en kort? (lite nervös)
Spelare 1: TILL DIG!!?!?!"

Århundradets ordväxling på en fotbollsplan!

Martin Leskovec sa...

Haha, ja det var en hel del härliga kommentarer under matchen. "Niiilssoooon!"

Mika sa...

Nilsson va bäst på plan!

Bulan sa...

haha vadå nilsson? :D

Martin Leskovec sa...

Nilsson i Skruv. ;)