torsdag, maj 21, 2009

Tre-setare vs. fem-setare

Formen slipas inför VM i Tennis till sommaren. Ännu har ingen lottning eller spelschema offentliggjorts men jag får räkna med en tuff match oavsett vem jag ställs mot. En tre-setare igår slet enormt på min fysik, men kanske mest på Lundmark's psyke då han gång efter annan skakade på huvudet och bara suckade åt mina försök att få bolljäkeln över nät.

Att VGIF desperat försöker värva spelare vet jag inte var Markku har fått ifrån? Men självklart sonderar man terrängen jämt och ständigt.

På andra sidan nät ja.. Där stod igår Pontus H och Max O. En finlirare och en tungslående striker.. En bra kombination.

VGIF - Skruv imorn. Ser bra ut inför den matchen. Jonas har angelägna problem när det gäller att ta ut startelvan. Endast Bamse saknas. Anledning? Kan jag inte gå ut med i ett så här känsligt läge av serien.

Nyss blev det en fem-setare i volleyboll med ett gäng glada grabbar. Även om det såg mörkt ut när vi tappade 2-0 till 2-2 och underläge i sista set så lyckades vi höja lagmoralen med hjälp av ett par slag där vi såg allt annat än graciösa ut och med skrattet i halsen avgjordes matchen till vår fördel. Gjorde en Freddy och slängde tröjan direkt när solen bröt fram, så kanske blir man lite rosa ikväll.

På lördag vankas det skogsplantering för VGIF. Tur att det blir dagen efter match och att B-laget inte har match denna helgen. Känns som att man kommer vara rätt schleten efter det äventyret.

Nu är det dags att bege sig till B-lagsland. Lindåsvallen närmare bestämt. Är ett gäng pojkar där som vill ha lite extra målvaktsträning och självklart ställer man upp på sånt!

4 kommentarer:

Niklas sa...

Underhållningen under en tennismatch kan man ju inte klaga på iaf :)

Chrille sa...

Måste i väg och köpa ett racket nu när du redan har börjat träna.
Vi kanske håller smma "låga"nivå så jag behöver komma igång

Anonym sa...

Behövs det inte en riktig målvakt för målvaktsträning?

Martin Leskovec sa...

Niklas: Nej, den matchen var något extra. ;) Nästa gång blir det nog tyst och tråkigt..

Chrille: Ja det är verkligen dags nu. Vi har smygtränat i ett par veckor nu. Inga öl innan matcherna bara! =)

Anonym: Självklart, det är därför jag håller i det. ;)