lördag, november 15, 2008

Antiklimax

Ligger här i soffan och väntar på att damernas slalom ska börja. Första tävlingen för i år och det känns som att Anja Pärson har en hel del att visa oss efter förra säsongens misslyckande i slalom. Nu är det i samma backe som hon tidigare har vunnit i, så det är nog äntligen dags igen. Självklart kommenteras allt av hjälten Stig Strand.

Hörde igårkväll att varken Bosnien eller Boda ska ha lag i Emmabodasexan nästa år. Tråkigt, det är ju två kommunlag som försvinner.

I morse vaknade jag och hittade en att-göra-lista åt mig som Mikaela hade lämnat efter sig innan hon gick till jobbet. Visst är det trevligt när ens älskade bryr sig och vill att man ska ha något att göra på helgen..?

Fotbollens problembarn, Antonio Cassano, har skrivit en bok där han släpper en hel del intressanta fakta om sin karriär.

Igår var det då sista dagen på Preparandutbildningen. Tempot var lågt eftersom vi alla hade ätit en trevlig middag på Möre Hotell kvällen innan och tagit ett par öl. Ja, alla utom jag. Någon måste ju köra. Så efter att vi hade spenderat 2 timmar i lektionssalen och haft teori på trafikolyckor gick vi ut och skulle ha en kort praktik. Instruktör Mats sa att vi skulle vara klara innan fyra och då skulle Freddy och jag ha gott om tid att ta oss hem. Han till sin innebandymatch och jag till mjukhockey med Team PVT. Och alla andra skulle också ha tid att ta sig hem till helgen. Men instruktör Mattias ändrade kort praktik till riktigt jävla lång och alla stog och stampade på stället och ville hem. Det var ju trots allt fredag. När det var en grupp kvar började Mats bli småsur. Vi andra gick och duschade och satt sen och väntade på de sista eftersläntarna. Och när de kom in blev det en ordväxling instruktörer emellan som vi verkligen inte hade sett innan. De var nästan förbannade på varandra. Och där satt vi snällt och frågade om det var okej att vi gav de en blomma som tack för två veckors slit. Lite pinsamt läge och verkligen ett antiklimax på de här två veckorna.

För det har verkligen varit två bra veckor, jag har lärt mig oerhört mycket och haft riktigt roligt. Nu är det dags att försöka omvandla det jag har lärt mig till vardagspraktik och börja jobba som deltidsbrandman. Men jag börjar med lite rostade mackor, mjölk och slalom. Perfekt på en lördagsmorgon.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hade ni Mattias Åsklint som instruktör? Riktigt rolig kille om det var han ni hade i alla fall! Han har instruerat mig med:)

Anonym sa...

Japp, Åsklint var det. En riktig pyroman. :)