torsdag, november 27, 2008

Pizza på torsdagskvällen på jobbet är riktigt fint. Första gången på ett halvår som jag jobbar eftermiddagsskiftet så ikväll var det dags för en jobbpizza. Och visst fasen satt den där den skulle. La sig som en tegelsten i magen och efteråt sjönk arbetsgnistan med en hel del, men det var det värt.

Olssons Odjur, handbollslandslaget, lyckades slå EM-finalisten Polen ikväll. Riktigt starkt. Svensk handboll verkar vara på väg att återhämta sig efter ett par års nedgång.

Besiktning av bilen imorn. Lär inte vara några problem, Kenta-K har gått igenom hela bilen i en veckas tid nu, så hittar någon något fel så lär det vara ett estetiskt. För inte är en Volvo 940 något vidare konstnärligt mästerverk, inte. Men mekaniskt är det inga problem. Bilen den rullar och rullar och rullar.. Vår är uppe i över 30 000 mil och lär gå minst 30 000 till.

På lördag är det dags för första inomhuscupen för herrlaget. Allsbocupen i Broakulla står på programmet och VGIF spelar första matchen mot EIS B klockan 9.oo. Tycker det är lite märkligt att Johansfors IF inte spelar öppningsmatchen i sin egen turnering. Jag har fått för mig att det brukar vara så att arrangörslaget står för första matchen, men det är säkerligen många morgontrötta spelare i JIF som hellre spelar lite senare. Arrangörerna har många fördelar.


Har för övrigt inte bestämt mig ifall jag ska spela med eller utan handskar. De coola, hårda grabbarna tejpar ju bara fingrarna och kör sen stenhårt. Jag brukar köra med handskar men man kanske ska testa machostuket? I vilket fall så måste det här fingret tejpas. Och nej, så ska ett lillfinger inte kunna böjas, men x antal stukningar har gjort att jag fått tillåtelse att kalla mig för Gummimannen.

Alla spelares mål i Allsbocupen är ju som vanligt att lyckas slå sig in i Ahonens Dream Team. Jag själv ska göra allt för att upprepa fjolårets succé som slutade med tredje plats för laget och en plats i nämnda Stjärnlag.

"Lottningen" av grupperna är ju ett annat samtalsämne. 4 kommunlag i samma grupp, EIS, B-laget, VGIF och Boda. Medan Johansfors valde mer exotiskt motstånd i form av Puke, Orrefors och Lessebo och det sjätte kommunlaget Bosnien. Ingen av grupperna är speciellt lätta och det lär vara jämnt skägg efter EIS om slutspelsplatsen i grupp A. I grupp B tror jag att förstaplatsen går till Puke och Orrefors blir tvåa.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Lycka till på lördag! Se till att imponera tillräckligt på markku nu:)

Anonym sa...

I en lottning väljer man inte sitt motstånd!!!!