onsdag, november 26, 2008

Laktosintoleranta missar något

Moderaternas förslag om ett "invandrarkontrakt" låter helt vrickat. Flyktingar som kommer till Sverige ska tvingas skriva på ett kontrakt där de lovar att ta till sig svenska värderingar och traditioner. Svenska värderingar och traditioner? Vems värderingar och traditioner? Du och jag har säkerligen inte samma värderingar eller syn på saker och ting, och hur har moderaterna då kunnat fastslå vad som ska gälla för detta kontrakt?

Nej, det hela verkar mer vara ett utspel för att få folk att titta mer på moderaterna än på Sverigedemokraterna och genom det få ner SD chans att komma in i riksdagen. Det är ju i och för sig bra att vi slipper ha folk med extrema åsikter i riksdagen, men det visar ju återigen upp moderaternas rätta sida. Svinaktigt beteende är ju inget ovanligt för en borgare.




Lundmark laddar för Vasaloppet.

Idag drack jag ett glas laktosfri mjölk. Och fy fan, säger jag bara. Smaken på "mjölken" var ju vedervärdig. Jag, som klassas som kalv, dricker minst en halv liter mjölk om dagen, och vet hur riktig mjölk ska smaka och det säger jag, den där smörjan kan ju inte vara nyttig för någon. Ifall nu folk är laktosintoleranta och vill dricka mjölk, som min käresta Mikaela, så borde de ju kunna plocka fram något åt dem som smakar mjölk och inte bränt gummi.

För övrigt: Vad händer i Långasjö?

4 kommentarer:

Anonym sa...

Håller med...den där "mjölken" är vedervärdig!

Fin bild :)

Anonym sa...

Tråkigt att makthavarna i Sverige sjunker ytterligare några tusen mil genom att ställa in sig i Sverigedemokraternas led! FYFAN

Anonym sa...

du å niklas e veka. mjölk som mjölk

Anonym sa...

laktosen//

du har uppenbarligen inte smakat "mjölken".