torsdag, januari 08, 2009

Blod, svett och tårar. I massor. Det är vad som krävs för att göra om hemma. Idag fick vi äntligen ner det sista av den förbenade tapeten och hann med en strykning med färg i vardagsrummet. Två till så är vi klara i det rummet. Sen är det bara hallen och sovrummet kvar att måla. Sen ska det läggas golv i hallen och sovrummet..

Hade hyresvärden hemma på besök idag. Vi hittade mögel i sovrummet och i köket och ville så klart att han skulle ta en kik på det. Aldrig kul med mögel men förhoppningsvis blir det sanerat och ventilerat ordentligt.

Idag blev även årets första arbetsdag för min del. Var inte många på plats på PVT och så lär det vara i fortsättningen också. Semestern tidigareläggs till januari och februari för de flesta men för min del gör det inte så mycket eftersom vi ska till Karibien och USA i februari. Och jag plockar ut all ledighet då istället för att sprida ut den. Funkar det med.

Var på besök på Universitetssjukhuset i Linköping för tredje gången på sex veckor igår. Börjar hitta rätta bra där nu. Och fingret börjar må bättre och nu har jag riktigt bra rörlighet i det. Nu ska bara svullnaden lägga sig så är det som nytt igen. Fast jag ska ha min lilla plastbit på fingret ända till vi kommer hem från USA. Tio veckor allt som allt. Kommer bli en fin solbränna..

Som sagt, har varit i Linköping ett par gånger nu, och jag har länge funderat på att börja plugga där uppe. Vill testa på att bo i en storstad ett tag också så det vore ju perfekt att flytta till Linköping i ett par år och skaffa sig en ordentlig utbildning. Fast efter första året lär man ju vara trött på studielivet och så vill man ut på en jorden-runt-resa eller nåt istället. Jag är inte världens bästa på att planera, men jag har ett litet humm om vad jag vill göra i framtiden så Civilingenjörsprogrammet Industriell Ekonomi lockar och en av de bättre skolorna att läsa den på är just Lith. Jag har redan sökt till högskolan två gånger och kommit in, men inte riktigt haft motivationen att börja läsa så det har inte blivit av. Vi får se vad som händer till hösten.

Men först har vi ju en hel fotbollssäsong att ta hand om. 20 matcher att spela och en del nya arenor att besöka. För så vitt jag minns har jag aldrig spelat en match på Bruksvallen i Boda, Alsjövallen i Alsjöholm eller Ekevallen i Kosta. Så det ska bli skoj att öka på mitt CV med ytterliggare ett par småländska fotbollsplaner. För det kan aldrig bli för många fotbollsplaner..

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vicevärden, inte hyresvärden :-)

Martin Leskovec sa...

Rätt ska vara rätt. ;)