måndag, januari 12, 2009

Stressa ner för bövelen!

Äntligen börjar vardagslunket med jobb, fotbollsträning och tvättid igen. Jag har uppriktigt saknat jobbet och allt vad det innebär. Diskussionen vid kaffeautomaten, slänga lite käft med varandra och att hinna sno alla vindruvor från fruktkorgen. Så för mig var det skönt att börja jobba idag. Även om det var lite trögt att komma upp ur sängen idag. Men det tar nog ett par dar att vänja sig, sen rullar det på som vanligt.

Handla via Sponsorhuset och sponsra din förening.

Någon som verkligen inte vill börja jobba, det är Mikaela. Hon vill bara stå i den nya lägenheten och måla, måla och åter måla. Tror att hon har hittat sitt kall. Att bli målare. Så idag när klockan ringde, förlåt, när klockan började lysa (jag gav ju Mikka en sån där häftig wake-up-light-klocka i julklapp, som börjar lysa istället för att tjuta) då hördes det bara lite muttel om hur skön och varm sängen var. Ska väl erkänna att jag hade heller inga stora planer på att kliva upp klockan halv sex idag. Men efter lite gemensam överläggning så kom vi överens om att vi skulle gå upp och gå till jobbet.

Fotbollsträning och biltvätt ikväll för min del. Då vet jag någon som kommer smita iväg till Södergatan och måla väggar.

Helgen har varit riktigt fartfylld och stressig. Vi har hunnit med två turer till IKEA, måla vardagsrumsväggarna i två olika färger eftersom den första inte passade riktigt bra, shoppat, shoppat och åter shoppat, och lite städning och slipning. Och igårkväll kom folk och tittade på den gamla lägenheten, så man kan säga att vi har haft fullt upp i helgen. Då är det rätt skönt att komma till jobbet och ta det lugnt.

Icke sa nicke, här är det också massvis som ska göras. För även om det bara är fyradagarsvecka så finns det lika mycket som ska tas itu med som en vanlig vecka. Fick en lunta, eller bunt, eller två kilo papper, i näven idag på morgonen. Verktyg som ska kalibreras var överskriften. Det är nästan så man slår volter och jublar. Men bara nästan..

Så ikväll är det passande att ta första fotbollsträningen på över en månad, som utespelare förstås, eftersom fingret inte läkt än på långa vägar. För efter träningen kommer jag vara så slut så då finns det inte mycket jag kommer stressa upp mig över.

Inga kommentarer: