fredag, januari 23, 2009

Nybro Open två veckor bort

Ja, nu börjar det dra ihop sig till vad som är årets höjdpunkt. Åtminstone var det det när man var liten och samlade pantburkar till förbannelse och fick till slut en läsk och en bullens varmkorv för besväret. För är det något NIF är bra på så är det att utnyttja alla resurser på alla plan och sätta ungdomar i arbete på ett eller annat sätt. Pantburkarna som ska samlas in i ishallen är ett exempel. Joelskogens camping ett annat.

Läste igenom regelhäftet igår och fick glädjande nog se att Holm&CO gjort livet surt för alla EIS-supportrar. Man får nämligen inte komplettera laguppställningen efter att man lämnat in den. De namnen som är uppskrivna för första matchen är också de namnen som gäller i resten av turneringen. Nu är ju visserligen EIS inte med i turneringen, vilket jag tycker är en bra markering mot NIF och framförallt mot hockeyn som inte kan släppa till den helg i januari, som iaf för mig alltid varit heligt vigd åt Nybro Open. Att tvingas gå in och spela när man redan varit utomhus i en månads tid är inte roligt, men sen är det alltid tråkigt för publiken när ett bra lag som EIS inte kommer till spel. Vilka ska VGIF nu håna? Johansfors IF? Ne, de har ju märkligt ochmystiskt nog blivit en del av Nybro kommun..

Något annat som också är två veckor bort är min och Mikaelas välbehövda semester. För onsdagen den 4 februari kliver vi på tåget på Emmaboda station och glider ner mot Köpenhamn för att påbörja äventyret i Karibien. Man kanske ska börja packa sina kläder?

Löpningen igår gick helt okej, 6,25 km på 30 minuter med någon minuts vila också. Något jag tycker är roligt är att Lundmark alltid verkar ha något att bortförklara sig på när det är löpning även fast han springer som vi andra. Förra veckan var det att han hade åkt skidor, igår hade han tränat benen på gymmet, vänta bara tills han har haft en vilodag innan löpträningen. Då har vi andra inte en suck, han kommer flyga fram i spåren!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Det var ju Holm Som hade glömt att boka hallen! Haha.....

Anonym sa...

jag, jag tränar för mycket, i know :) Men ska man åka vasaloppet så får man ta det och vara lite sliten på löpningen :)

Anonym sa...

Ok, Niklas då vet ju jag varför jag är sliten på träningarna! Tydligen tränar jag för mycket....

Anonym sa...

Magnus//

Grejen är ju att du aldrig tränar, men det kanske är för mycket det också?:)