söndag, januari 04, 2009

Självmål

Igår gav jag mig ut på årets första löptur. I snöbyar. I motvind. Och utan långkalsonger. Blev bara en runda ner till Emmaboda IP för en titt på konstgräset (mmm, sug på den Nybro) och ett tiotal ruscher längs kortsidan för att sen vända hemåt in till värmen. Eftersom det är ett smärre träningsuppehåll nu i ett par veckor framöver får man ta till den ursvenska försäsongsträningsformen för fotbollspelare, löpning.

VGIF spelade kanonbra i slutspelet av Swedbank Cup och både G/G och Orrefors var helt utspelade under flera minuter. Tyvärr hängde vi baljor i det egna målet i stället för motståndarnas och det är ju där det hela avgörs. EIS vann till slut och självklart skickar de halva prissumman till VGIF eftersom Basic nickade EIS till slutspel.

Finnen visar prov på akademiska kunskaper och försöker stava till mitt efternamn. Men det ska sägas att jag har sett mycket värre versioner, så detta försöket hamnar rätt högt upp på Nästan-där-listan.

Imorgon får vi nycklarna till den nya lägenheten. Blir till att sätta igång med målning och golvläggning så fort som möjligt. Ju fortare jag kommer bort i från den nuvarande lägenheten desto bättre. Har haft många märkliga grannar här och häromdagen hittade jag en rutten gurka i trappuppgången. Hm..

35 dagar kvar till Cruise in the Caribbean och rundtur i USA. Ska bli skönt med semester. Särskilt som den kommer mitt i försäsongsträningen..

Inga kommentarer: