onsdag, januari 14, 2009

Löpning

Eftersom Ponta jobbar eftermiddag denna veckan så blev det ingen bandy igår som jag hade förväntat mig. Istället fick jag ge mig ut på en löprunda. Har hittat ett program för att komma i form för att springa en halvmara. Så nu ska jag försöka följa det och allt vad det innebär. Som tur är står det inget om matvanor utan endast träningsdosen. Måste ju betyda att en pizza på fredagen är helt okej?

Första delen av löpningen slutade på KGP och där fick jag se EIS herrar träna presspel. Stenhårt. I över en halvtimme. Utan vatten. Verkar som nye tränaren kör ordentligt med dem. Och det är inte mer än rätt. Ska man vara topplag gäller det att ligga i. Se bara på NIF som tränar 8, ja åtta, pass i veckan. Där snackar vi hårdträning. Men Evestål har än så länge inte klagat på träningsvärk, så det kanske är lite lugnare i början. Men vänta bara.. Värken kommer nog den också.

En halvtimme vid KGP för att titta på EIS? Nja, jag fastnade i en diskussion med Antti och Nicke om allt mellan himmel och jord. Som rör lokalfotbollen. Så det försvann bra med tid där. För är det något som man kan prata om så är det det. Hur går det för EIS med alla tappen? Vilka vinner Emmaboda-sexan? Hur mycket pengar lägger NIF på tränare? Vem tar platsen mellan stolparna i EIS? Kommer det gamla gardet i VGIF leverera som vanligt? Blir det JIF som blir den stora utmanaren i sexan? Med mera, med mycket mera!

I Robert Wessberg har EIS fått ett riktigt skruvstäd till spelare. När man funderar på hur många spelare bröderna Wessberg har tuggat ner genom åren kan man sitta länge och klura. Två riktigt stenhårda killar. Och Robban kommer nog inte vara mindre hård när han nu flyttar upp ett par divisioner. I elitfyran smäller det minst lika hårt och trots att han bara är 18 år och männska så har han en benstomme av stål.

Halvmaror i all ära, men är det inte Vasaloppet man vill åka egentligen? Jag vet inte riktigt. Funderar starkt på att göra det nästa år. Om så blir fallet blir det till att köpa sig ett par stavar och nya hjul till sina inlines och sen göra vägarna i kommunen osäkra. Men det blir först fram till våren. Först har jag ju en kryssning till Karibien att tänka på.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Det gamla gardet levererar alltid! Behöver bara vila sig i form.

Martin Leskovec sa...

Ja vilan har du ju inga som helst problem med!

Anonym sa...

Vad är det för halvmara du siktar på? Vasan tycker jag absolut du ska göra. Hade varit roligt med lite fler träningskamrater.

Martin Leskovec sa...

Nja, det är väl mer rent allmänt.. Att ställa upp på såna där jippon är väl inte min grej, Vasan enda undantaget. :)