tisdag, januari 20, 2009

Hockey

Ikväll är det dags för Barack Obama att svära eden och att installeras som USA 44:e president. Förväntningarna är oerhört höga på honom och nu är det dags att börja leverera resultat. Hans första dag på jobbet kunde ju ha varit lugnare med tanke på att Israel-Palestinakonflikten måste lösas på ett smidigt sätt, vi har en finanskris som inte sett dess like sen depressionen på 30-talet och Bushregeringens sandlådelekar i Irak måste tas itu med.

Något som också blir väldigt viktigt är Obamas första presidenttal och vilka bevingade ord han väljer att yttra. Det första talet sätter ribban för resten och det gäller att få med sig så många tvivlare som möjligt. Exempelvis den kristna högern.

Efter ett par misslyckade försök med att lägga golv i helgen lyckades jag få tag på rätt verktyg och sen var golvet i skrubben lagt på fem minuter. I eftermiddag ska jag, Mikaela och svärfar J-P ge oss på hallgolvet. Ringde även farsan och pratade lite med honom så nu har jag både hängslen och livrem. Lika bra det för man vill ju ha med sig lite experthjälp när man ska göra något för första gången.

Nu väntar vi bara på att mögelsaneringen ska komma igång så vi kan börja med sovrummet. Men det börjar likna nåt i lägenheten! Vardagsrummet är klart och hallen är färdigmålad. När golvet är lagt ska jag se till att slänga upp lite bilder så ni kan bedöma vårt oerhört skickliga hantverk.

När nya lägenheten är klar har man bara en till att tömma på grejor och städa ur. Jippie..

Hockey den 30e! Ladda, ladda, ladda! Den här gången kanske man ska hålla i klubban ordentligt så inte den också går av, den är ju lite dyrare än bandyklubban. Eller så ska jag försöka vara på samma lag som Lundmark så jag inte behöver bli så arg på honom..

Inga kommentarer: