lördag, januari 31, 2009

Kosta outlet

Ingen träningsvärk idag heller, fan man börjar bli vältränad. Var som sagt hockey igår och äntligen, ÄNTLIGEN, lyckades mitt lag vinna. Tror det var första gången faktiskt. Som vanligt gjorde jag mål, två stycken till och med, fast värst var nog Svåger Niklas som stänkte in ett par tre fyra fem, trots sin yviga åkstil. Och okej, det måste jag medge, det var en och annan tackling på isen, men något slagsmål såg jag inte röken av.

In proffsen äntrade isen var det träning för B-pojkarna, och de hade Larry Pilut som lagledare. När han klev av isen och gick ut ur båset mot omklädningsrummen möttes våra blickar. En stillsam nick från en legend till en annan var allt som syntes.

Man läser än det ena än det andra på åsiktsmaskinens blogg. Att syster Yster tycker att hockey ska innehålla slagsmål finner jag också smaklöst, får nog ta och banka lite vett i hennes hockeyhuvud, men att klanka ner så mycket på damhockey, det vette tusan om jag köper. Testa själv att dra iväg ett slagskott när du åker i 25 km/h timmen på ett par stålbitar, jag klarar det inte iaf.

Att man sen får höra att VGIF är favoriter till seriesegern det kan nog väga upp en del. Får vi bara en skadefri säsong så ska vi nog klara av att vara uppe i toppen.

Idag bidrog åtminstone jag och Mikaela till att hålla glasindustrin flytande ett tag till. Vi var nämligen på Kosta outlet och handlade lite finfina Kjell Engman-pjäser. Han vet verkligen hur glas ska se ut den mannen. Jag gillar hans design till ett hundra procent!

Nehe, dags att städa lite i zigenar-lyan.



Bild: numberninethegallery.com

2 kommentarer:

Anonym sa...

du vet att jag slår dig om du förösker banka in vett i huvudet på mig! Hockey ska innehålla slagsmål! Annars är det ju inte kul att titta på1

Anonym sa...

6 mål blev det :) Och jag hade ju oslipade skridskor :)