torsdag, januari 29, 2009

Inga pengar till Freddy

Igår kom äntligen Ghostbusters och fixade det mystiska möglet i skafferiet, sovrummet och runt fönstret. Skönt att ha det ur världen. Nu är det bara spackling, slipning, tre strykningar och golvläggning kvar. Och allt ska ordnas innan onsdag för då åker vi söderöver och blir borta hela februari. Stressande? Lite, kanske.

Märks ju att hockeyproffset aldrig varit på en damhockey match, för hade han det så skulle han ha vetat att det tacklas minst lika mycket i damhockey som i vanlig hockey. Enda skillnaden är att det är fler utvisningsminuter pga tacklingar i damhockey. Nu säger jag inte att damhockey är lika bra som herrhockey för trots allt, no offence Linnea, så är det ljusår sinsemellan.

Linnea som för övrigt ska flytta in hos två I-are, studenter på I-linjen på LiTH. Måste vara mycket trevliga killar det där.

Känns ändå skönt att till och med neanderthalaren erkänner att slagsmål inte är en lösning på en hockeyrink. Kanske har jag missbedömt mina kunskaper inom Charles Darwins skötebarn, evolutionsteorin, kanske är det så att vi har att göra med "Den felande länken" mellan urtidsmänniskan och nutidens smartaste folkgrupp, fotbollsspelare.

Freddy Hagström var för övrigt först med shorts på konstgräset på VGIF's träning. Hårt säger en del, tufft en annan.. Dumt säger jag. Planerar att ringa försäkringskassan och be dem strypa utbetalningarna till Freddy om han skulle ringa och sjukanmäla sig. I och för sig lär han inte få några pengar ändå, försäkringskassan står i upp över öronen med jobb just nu.

Precis som jag har skrivit tidigare så tycker jag att Du ska gå in och handla på Sponsorhuset och stödja din förening. Förhoppningsvis är det Vissefjärda GIF Fotboll som får ditt bidrag.

Nu ska jag ta en sked fiskleverolja, lösa rubiks kub bakom ryggen samtidigt som jag memorerar alla artikelnummer på Lager 01. Med förbundna ögon.

Inga kommentarer: