tisdag, oktober 14, 2008

Slutkörd

Blev väckt av två katter som hade hittat något spännande att leka med och sprang runt som två tokar i lägenheten. När jag väl somnat om så fick jag sms av Pontus om innebandy och vaknade såklart av det. Och den tredje gången ringde Mikaela och väckte mig, så jag har varit lite moloken hela dan.. Men jag har hunnit med mycket.

Allra först så tog jag diskborsten i hand och visade vem som är kung i köket. Sen var det volleyboll i B-hallen i Emmaboda. Vi var 7 st så ett lag med 3 och ett med 4. Kan vara lite knepigt när man är så några men det brukar lösa sig bra. Men bättre uppslutning nästa vecka!
Och sista passet var innebandy i Långasjö gymnastiksal. Brukar alltid vara bra tempo och hårt spel. Men idag var det mest hårt spel. Ingen var på riktigt ordentligt spelhumör och då blir det som det blir. Men det var iaf en ordentlig genomkörare och man är ganska mör nu.

Var nyss hemma och nattade Mikaela och nu sitter jag här på jobbet och funderar på om jag ska jobba eller inte..

Förresten, partiledardebatter hela veckan. Kan inte bara de blå spånhuvena lägga ner sina påhopp om att vänstern inte är sams. Det är ju så löjligt. De röda säger "Det här gör ni fel, det här är dåligt" och det enda Reinfeldt har att säga är "Ja, men vi är ju överrens om det, det är inte ni." Suck, sandlådenivå.

Vidhåller fortfarande att borgarna vann makten genom att säga att skatten på bensin, tobak och alkohol skulle sänkas. Ett riktigt fult röstfiskande. Alla dessa skatter har efter att de blå fått makten höjts. Allt för att finansiera deras huvudlösa taktik om A-kassan. Undrar vad de säger till de som gått ur A-kassan och nu står där utan vare sig jobb eller ersättning..

Inga kommentarer: