fredag, oktober 17, 2008

Halvdag i storstan idag. Kalmar alltså. Lite mat på IKEA först, som vanligt. Mikaela går där och småplockar lite efter saker medan jag bara har fokus på att hitta till restaurangen och ett gott mål mat. För att hitta dit är inte det lättaste.. Det finns ju fjorton genvägar och lönndörrar att ta och Mikaela, som jobbar där, visar en ny varje gång. Suck. Som om jag inte hade nog med att hitta i vårt egna kök.

Köpte mig också en ny rock idag. Som den på bilden, fast killen i min är mycket snyggare. Det var lite bekymmer vid kassan dock. Hade tydligen inga pengar på kortet så Niklas fick vara räddande ängel idag. Tack ska du ha.

Bio har de också i stan. Arn kikade vi på. Mikaela har aldrig gråtit så mycket på en enda film sa hon. Jag tyckte också den var lite sorglig. Och en bra film. Lite seg stundtals men va fasen, två Jan Guillou böcker går inte så fort att dra igenom.

Eftersom hon här hemma är Idol-fan så blir man ju smittad ibland. Som det här med Katrin Zytiorss.. Scyth.. före detta Schulman! Hon har ju all rätt i världen att säga precis vad hon tycker. Det har vi alla. Gillar skarpt hennes lilla kupp i kvällens idol när hon stog med förbundna händer och munkavel! För övrigt så hoppas man ju så klart på lille mysige Johan som sjöng Don't look back in anger och blev min idol direkt.

Viktor Elm leker gam och tar en tugga av Petter Hanssons sidfläsk.

2 kommentarer:

Anonym sa...

viktor e cool och din nya rocka e fin:D

Anonym sa...

Bara för att Jocke sade att jag en gång i tiden såg ut som han den där Johan (han skickade bild för att grott-Malin skulle fatta). Och så sjunger han Dont look back in anger, slump? :P