måndag, oktober 27, 2008

Idag har jag äntligen fått reda på varför jag ännu inte fått någon operationstid för mitt trasiga finger. Trots att det var ett och ett halv år sen som jag gick till vårdcentralen för att visa upp det för första gången. Nästan 18 månader har jag gått och kunnat böja mitt finger åt håll som Gud inte ämnat för det. Och nu har sanningen visat sig. Det är för att Henrik Rydström ska kunna få fingrar uppkörda på ställen som han inte ens nämner och för att David Elm har stukat foten.

Inte nog med att de är bättre än jag på fotboll, tjänar mer än vad jag gör och har fler läsare på sina bloggar än vad jag har, de ska dessutom få gå före mig i kön! "Nämen se gudda, fotbollsspelare, jao jao, bara kliv på här. Ni andra kan gå och ställa er längst bak!"
Detta är ett av de få tillfällena jag tycker att Sverige borde skaffa sig privatiserad sjukvård, Gud förlåte. Ge idrottarna ett eget sjukhus dit de kan gå med sina idrottsskador, likt företag har företagshälsovård, företagsläkare und so weiter. Jag tror att detta säkerligen redan finns, men bygg ut det i större skala vettja. Med deras "skyhöga" löner har de säkerligen råd att betala.

Fast nae.. Då kommer hela den här grejen med vinstdrivande sjukvård in i samhället och det är något som vi verkligen inte vill ha! Sjukvård ska vara gratis, man ska inte kunna köpa sig till bättre sjukvård. Då kommer folk med lite pengar att hamna utanför, likt USA. Sverige är ett land som har en av världens bästa sjukvårdssystem och sjukvård. Låt det förbli så.

Jag tar mitt finger och väntar ett par månader till, förhoppningsvis får jag tid i december. Men troligast i mars. Jippie..

1 kommentar:

Anonym sa...

Kul Martin att du ser kollektivet före egot! Stort, vackert!