torsdag, oktober 09, 2008

Sidleds-Daniel

Hade samtal med chefen igår om de utvecklingssteg som finns på min avdelning, och hur allt funkar för mig på jobbet och så vidare. Tydligen hade jag skött mig bra för jag fick en löneförhöjning på 200 kronor. Inte så mycket säger du, många bäckar små.. säger jag!

Vecka 45 ska det tydligen vara preparandutbildning inom räddningstjänsten. Det är rätt snart, men jag har inte hört något än eller fått en kallelse om att jag ska vara med. Får se vad som händer..

Är det någon portugisisk häxa som har lagt en förbannelse på svenska landslaget eller vad tusan är det här? Sju (!) skadade spelare och det är inga dussinlirare heller som är borta. Mellberg och Svensson hade helt klart behövts till helgen för att stoppa kvickfotade portugiser. Nu får vi nöja oss med Majstorovic och Sidleds-Daniel. Den senare har väl för visso varit hygglig i landslaget i år och gjorde till och med två mål senast i MFF, men han är ju sååå tråkig. Slår inte en passning offensivt och har väl inte lyckats med ens en tittfint på MFF's B-lagsträningar. Och så lär Rydströmkopian bli lagkapten bara för att jävlas med oss.

På tal om kvicka fötter, VM i futsal pågår för tillfället och visas på tv, där snackar vi tvåfotsdribblingar, klackar, tåfisar och thailändare som spelar fulare än Roy Keane. Alltid lika skoj att titta på.

Skyttekungen Ingelsten har kallats in till landslaget. Hur tänkte Lars-Roland där? Ingelsten har inte gjort mål på hundra matcher, är helt ur form, har varit skadad i flera veckor och har aldrig spelat en landskamp innan. Men visst, han kan ju stå som mur när nya vänsterbacken Källström övar frisparkar..

För övrigt: Den riktige Rydström har det tungt..

Inga kommentarer: