torsdag, oktober 16, 2008

Idag har jag lyckats med att både laga till och äta spenat! Min största skräck när jag var liten var när jag blev tvingad att äta spenat i skolmatsalen. Den där gröna sörjan som luktade förskräckligt illa och som varje mattant och lärare sa var nyttig för mig. Inte en chans att det där som ser ut som avloppsvatten kan vara nyttigt! tänkte jag. Men nu har jag äntligen lyckats överkomma lite av denna fobi för det gröna. Men det blev spenatstuvning med mycket smör och grädde, kanske var därför det gick att äta..

Mikaela var duktig och städade i förrådet idag. Vi har lyckats samla på oss en jäkla massa saker trots att vi bara bott ihop i ett år. Mycket märkligt.

Nu är det snart dags för presidentvalskampanj, live i P4. Spetsa öronen ni som är vakna.

..Vi letar förresten efter en mindre (billigare) lägenhet, kanske 2a eller en liten 3a. Bara så ni vet.

På tal om P4, vad i h-e sysslar Sveriges Radio med? För alla er som inte lyssnar på radio på nätterna ska jag bara dra prologen, Vaken med P3 & P4 är det enda direktsända nattradioprogrammet i Sverige. Man kan ringa in och prata med programledarna och man kan skicka mejl och sms och de har alltid nya och roliga ämnen att prata om. Varje natt är det dessutom tävlingar som man får ringa in och gissa på.
MEN INTE LÄNGRE! Någon som håller hårt i slantarna har fått för sig att SR ska börja spara och då plockar de bort nattskiftet och spelar in det nattliga programmet på förmiddagarna dagen innan istället. Hur tänker man då? Det är ju hela grejen med att det är live och att man kan ringa in och ha en konversation och styra in programmet på olika spår. Det är ju det som gör att man hellre lyssnar på SR än på någon jäkla reklamradiokanal som inte gör annat än spelar dunka-dunka hela nätterna. Vaken har åtminstone variation på låtarna eftersom det är lyssnare både från ungdomen, P3, och ålderdomen, P4. Men man får väl säga grattis ändå, för de insparade pengarna och för att man lyckas göra om ett trevligt och bra radioprogram till bara lite musik som spelas på radion..

1 kommentar:

Anonym sa...

Tråkigt! Även om jag inte lyssnar på radion på just nätterna så håller jag verkligen med dig.