onsdag, oktober 08, 2008

Debatt

Nu börjar det hända saker på träningsfronten hos mig. Jag har varit ute och sprungit en sväng, tränat lite på gymmet och spelat volleyboll. Och nästa vecka börjar inomhusträningen med VGIF i Allsbohallen. Snart kanske man kan se ut som mr Hasselhoff.

Häromdagen ringde en trevlig herre från Gullabo och frågade ifall jag var intresserad av att spela för G/G nästa år. De visste tydligen redan nu att de skulle få problem på målvaktssidan och de tyckte att jag hade varit duktig i de matcher vi mött de i och att jag skulle kunna stå för de nästa säsong. Jag sa som det var, att jag lovat att spela i VGIF och inte har några planer på att spela någon annanstans.

Sitter och lyssnar på en debatt mellan Senator Obama och Senator McCain just nu. De har en hel del åsikter bägge två och man kan hålla med båda om en del men visst tusan ska Obama bli nästa president! Det enda McCain säger just nu är "We, as americans can overcome.." "We americans.." bla bla bla. Han säger inget vettigt förutom att visa att han är den störste patrioten av de två. Och tyvärr vet vi alla att USA är ett väldigt patriotiskt land så McCain kan nog vinna lite röster på det. Just nu säger han att kärnkraft är det bästa alternativet för eltillverkning i framtiden. "I know that Senator Obama has something to say about cleaning it up or something. I've been on nuclear powered boats and they are just fine." Han verkar ju inte ens förstå hur en reaktor funkar. Det vet inte jag heller fullt ut, men jag vet iaf att när kärnbränslet är använt måste det ta vägen någonstans och det är det som Obama uppmärksammar. Och det tycker jag låter bra. Själv förstår jag inte varför de svenska kärnkraftverken bara dumpar sitt avfall rätt ner i berget istället för att försöka ta hand om det och utnyttja det fullt ut. När jag gick på gymnasiet läste vi i Fysikkursen om en reaktor som använde sig av använt kärnbränsle och fungerade lika bra som de vi har nu. Men det fanns inga svenska pengar att satsa på det eftersom alla de pengarna hade gått till att bygga slutförvaret i Oskarshamn.. "Dumpa skiten, ner med massvis betong och låt folket i framtiden ta hand om det." Låter fint det..

Nehe, nu ska jag ta och göra lite nytta. Kafferasten är slut!

Inga kommentarer: