måndag, oktober 20, 2008

PS3

Snart.. Snart vågar jag testa om mitt PS3 startar. Har byggt upp mod nu under helgen. Får se om det till och med blir imorn som jag kopplar in skrotet och ser om det hostar igång. Och oj vad besviken jag kommer bli om det inte funkar..

Hockey i veckan med jobbet, ska bli riktigt skoj! Kanske blir en armbåge här och ett knä där från min sida. Man vet aldrig.

Zlatan, superswede, avgjorde mot Roma med två mål. Mycket kul att se!

Märkte när jag åkte tåg för lite sen att SJ äntligen mäktat med att sänka biljettpriserna. Bra initiativ! Förut så lönade det sig inte för en person att ta tåget från Emmaboda in till Kalmar jämfört med att köra bil samma sträcka. Ett steg närmare en bra kollektivtrafik. Ett steg längre ifrån bilkörande?

För är det något som retar gallfeber på mig så är det folk som tar bilen kortare sträckor, exempelvis till affären, jobbet, m.m. Det tar 2 minuter längre tid att ta cykeln och du tjänar både på´miljön och plånboken och om du ligger i så kanske du kommer i baddräkten nästa sommar. Folk är tyvärr alltför bekväma av sig och tar bilen i alla fall. Men en cykeltur istället gör att du mår lite bättre på många plan. Testa det!

LSK - HBK 0-3. Anselmo även han tvåmålsskytt, bara ett mål bakom Vingelben nu. Snart får vi en skyttekung från västkusten igen!
Tråkigt att Leeds fick stryk. 3-1 mot Millwall. Men de ligger 5a och säsongen är långt ifrån över.

Dagens skratt: Bengt Frithiofsson.

1 kommentar:

Anonym sa...

Starta starta starta! Om det går sönder ännu mer så gör det ju inget, det funkar ju inte nu ändå :)