onsdag, oktober 01, 2008

Vilken lirare!

Idag var det lite fart under fötterna på mig för en gångs skull. Började dagen med att slänga i mig frukost och sticka till jobbet för ett möte. Inte mycket konkret blev sagt så jag stack hemåt igen. Hann med att svänga in på EBA's kontor och fråga efter hyresavina som vi inte fått. Då visar det sig att EBA har glömt att debitera oss för el i över ett års tid! Jag måste erkänna att jag blev lite snopen över det.. Här trodde jag att elen var inbakad i den svinhöga hyran och att det måste vara därför det är så dyrt, men icke! Nästa hyra blir alltså en "restskatt" på cirka 2 000 kronor. Där får man för att man är snäll och bara vill betala sina räkningar.. Fler räkningar!

Lite smågrinig cyklade jag hem för att, eller iaf planerade jag att göra det, laga lite mat och sånt där kvinnogöra ni vet. Men jag lyckades faktiskt maska mig igenom alltihop och berget med disk växte sig avsevärt högre på den korta stund Mikaela inte var hemma. Slutar väl som vanligt med att hon diskar, stackarn. Skärpning från min sida!

Nu börjar vår planerade semester ta form lite mer. Nu har vi bokat det mesta vad gäller flyg och hotell. Flyg från CPH till Miami och tillbaka är fixat, kryssning är fixat, hotell i Miami, flyg från Miami till Las Vegas och hotell där, allt det har blivit taken care of. Nu saknas bara flyg till San Francisco och lite smått och gott. Men det ska ni veta, det kommer bli riktigt skönt att sticka härifrån snön, slasket och vinterträningen och vara borta en månad! 4 februari bär det av.

Lite senare på kvällen bänkade jag mig för att se Ålborg - United. En underhållande match, särskilt från Uniteds brasilianske CL-debutant Rafael. Vad han sprang! Pojken var överallt både offensivt och defensivt och såg mer ut som Maradona än Gary Neville. Undrar om det är han som har en tvillingbrorsa som är vänsterback? Isf lär det bli en hel del underhållning från deras sida i vinter! Andreas Johansson som nyligen blev uttagen i VM-kvaltruppen gjorde också en bra match. Inte lätt att stångas med United's John O'shea och de grabbarna men han gjorde det riktigt bra vid ett par tillfällen. Synd bara att han inte lyckades få till sitt avslut med vänstern för då hade det förmodligen blivit en helt annan match. Nu leverade istället kroppsfinternas mästare, Ryan Giggs, en helt genial passning fram till en perfekt djupledslöpande Rooney och matchen dog en aning. När sen Berbatov dödade matchen helt fick Ålborg det ganska tungt. Men siffrorna 3-0 kunde ha blivit betydligt mer om inte Zaza i målet hade storspelat. Ni vet han som tog en straff mot Celtic och gjorde en del fina räddningar.

Härlig match var det helt klart idag, men den var ju ingenting emot vad som händer imorn! Inter - Werder Bremen. Slå på TV6 kl 20.45 om ni vill se magi. Ibra lär vara på grymt humör..

För övrigt: Spelarbloggen hos E/L/L verkar ju gå på högvarv..

1 kommentar:

Anonym sa...

Yes. Det är han som har en tvillingbrorsa:)Och han ägde!