måndag, oktober 06, 2008

Orkanen Bulan..

Mycket på g i helgen. Först var det trevligheter med VGIF i nöjeshuset. Vi började med att köra go-kart á la LeMans. En timmes körning och den som kört flest varv vann. Självklart var vi i lag och bytte efter ett tag. Antingen när man började bli trött eller när ens lagkamrater tyckte att man var för dålig. Simon B bjöd på kvällens att-köra-som-en-stockholmare-uppvisning och lyckades skaffa sig många fiender på banan. Malmen visade hur man egentligen skulle köra och drog ifrån 3 varv direkt. Det var till slut hans lag som vann och mitt lag kom tvåa.

Sen hade vi lite allvarligt prat om nästa säsong och folks tankar och planer. Vi kom fram till att jag och Marco skulle representera hela VGIF i 6an nästa år. Kan bli tufft, men jag tar på mig allt defensivt och Marco allt offensivt. Jag får vara balansspelare i vår 1-1 uppställning, mittbackslås med mig själv och sista utpost. Marco får slå djupledsbollarna på sig själv, väggpassa med högerfoten och slå hörnor och kasta inkast, även frisparkarna är hans om han har visat bra form under dagen. Jag tar straffen.

Efter lite god mat, not: Bulan tog mycket god mat, bowlade vi en stund. Vi visade prov på hur man sätter klotet i rännan utan att egentligen sikta där. Ett par gånger misslyckades jag dock och fick antingen klotet på käglorna eller rätt in i "grinden". Anton "Bulan" "Duracell" Nilsson lyckades med konststyckena att somna, kasta klotet bakåt, glida ut på banan och självklart att bli fälld. Det skulle visa sig att det inte var det sista vi hörde från Bulan den kvällen..

Inter - Bologna 2-1 och Ibra har lyckats igen. Vilket mål!

När maten var slut, ölen urdrucken och käglorna sönder var det dags att dra vidare. Magnusson skulle in till Sandra för att bugga lite till Black Jack. Han fick med sig ett par tappra hjältar som nog fick det svårt att undvika salongsberusade damer i ålderskategorin 40+.
Vi andra gick hem till mig för att äta popcorn och kolla på Youtubeklipp resten av kvällen. Ja, popcornätandet stod Bulan för. Jag tror han slängde i sig tre skålar och när de var slut började han äta på ölburkarna istället. Trots att han innan tog det största lasset mat i mannaminne.. Vi fick se en hel del av Bulans "vänner" och vi fick se jäkligt mycket popcorn på golvet! Anton är en av de få människor jag känner som kan gå från total extas till att somna på 1½ sekund.

Inga kommentarer: