söndag, oktober 26, 2008

Tydligen fick en liten pojke vid namn Edvin sina fiskar varma under Björn Gustafssons show i Växjö i fredags. Jag missade tyvärr det eftersom jag fick kasta in handduken på grund av sjukdom och överlåta min biljett till Niklas. Mikaela och han hade iaf trevligt berättade hon efteråt. Suck, varför ska man behöva bli så här livshotande sjuk. Feber, hosta och ont i halsen är inget att leka med!

Men man och lagspelare som jag är tog jag en för laget och var med och städade på sågverket i Långasjö i lördags. Eller ja, jag stog mest och ojade mig över mitt testamente och till vilken hjälporganisation alla mina tillgångar skulle skänkas till. För ajaj vad feber får en att tappa livsgnistan helt. Man känner sig helt orkeslös och vill bara krypa ner i sängen och bli omhändertagen.

Hörde, ryktesvägen, att Emmabodas spelare och ledare som är där och städar tar hälften av betalningen själva och hälften till klubben. Stämmer det så är det jävligt snålt. Man ställer ju upp på en sån här sak för klubben och inte för egen vinning. Pengar till sig själv får man från sitt egna arbete medan klubben får lita till såna här tillfällen för att samla in pengar. Fast det är klart, det är ju bara att resa ett par statyer och ansöka om investeringspengar så har man det på det torra. Återigen så börjar man ju fundera över sammanväxten av förening och kommun..

Lite petande i det dyblöta sågspånet och ett par koppar kaffe senare hade jag kämpat mig igenom fyra timmar och det var dags att åka hem och sova. Tänkte jag, men då kom jag på att vi skulle in och handla mat och sånt där krafs i Kalmar. Snabbdusch och på med kläder.

Grattis till damlaget som lyckades ta en mycket fin skalp och komma 3a i Rödeby Allivs Cup.

Vi la upp planen om vart vi skulle åka först och jag vek inte en tum om att apoteket och medicin mot döden var det som gällde först och främst. Sen ett pitstop på IKEA för, som vanligt, mat. Och sen var det dags att börja checka av saker från listan och det gick över förväntan, bara lite småsaker som inte fanns, eller så var jag för lat för att leta upp dem. Vet inte riktigt..

Jag lyckades få femton timmars sömn inatt, ganska bra jobbat faktiskt. Men nu, åter till soffan, täcket och tvn.

Inga kommentarer: