torsdag, oktober 30, 2008

Stucken i fingret, stucken i armen. Tjut i öronen och klä av sig inför en okänd person. Det är ju alltså en hälsoundersökning som jag har varit på. En väldigt trevlig dam som visade sig vara utomordentligt bra på att småprata. Om precis allt och inget. Testerna såg bra ut, bara några blodprover som skulle kollas först, så förhoppningsvis får jag rökdyka och ha mig inom en snar framtid.

Om jag nu får några papper om utbildningen som är på måndag. Mejlade utbildningsansvarige för ett par veckor sedan med frågor och fick till svar att mer info kommer snart, i brevlådan. Nu är det torsdag och fyra dagar tills det börjar och ännu inget spår av mer info.

Har jagat efter en tionde person som kan följa med till Nöjeshuset imorn likt en kaffetörstande Flygtarbetare utan en Selectaautomat. Nu kan vi äntligen få äta lite grillbuffé, riktigt fin buffé. Fast först ska vi lira boll i Flygthallen 1 ½ timme. Hem och byta om, i med ett par öl, sen till Nöjeshuset och trubadurafton. Sen ska jag upp och sitta i entrén på damcupen på lördag morgon. Blir tungt.

Hängde med syster yster till Växjö igår. Tänkte köpa mig ett par nya armbågsskydd eftersom hon snodde mina. Ja, hon har ju börjat spela hockey igen, Linnean. Eller ja, hon ska börja träna ett lag i Motala eftersom hon ska flytta dit. Och så var hon med sitt gamla lag, Växjö Lakers Ladies på is igår för att känna på grejerna. Och hon blev så sugen så hon signade upp för match på söndag. She is craaaazy. Fast jag håller helt med henne. Hockey är jävligt skoj!

Väl i Växjö upptäckte jag dels att Subway stänger redan vid åtta, så ingen nattmacka för mig, och dels att Öster mötte J-södra i kvalmatch till Superettan. Så jag fastnade vid fotbollen under tiden som Linnea åkte runt och mosade kaxiga smågrabbar på isen. Rätt kul match att titta på. Öster spelade bra faktiskt. Men fy fan vad in i helvetes jävla kallt det var! Trots att Mikaela sa till mig precis innan vi åkte "Ta på dig lite mer kläder" så lydde jag som en fyraåring och tog långärmad tröja och väst istället för vinterjackan. Det fick man ju tillbaka sen.

2-1 till Öster. Retur på söndag.

Nu funderar jag på ifall jag ska kolla på Get Smart, med Steve Carell eller ifall jag ska ta och sova.
Får nog bli nåt mellanting.. Datorn i sängen. Säg inget till Mikaela bara!

1 kommentar:

Anonym sa...

blö på dator i sängen! FY